Cum ma inregistrez in Danemarca?
Va intrebati cum arata procesul de inregistrare in Danemarca? Va rugam sa cititi cu atentie urmatorii pasi.
Pasul 1: Inscrierea in Registrul civil danez (Registrul RDC)
Toti rezidentii ai lucratorii straini din Danemarca trebuie sa se inregistreze la Registrul central de stare civila (RDC) pentru a primi un asa-numit “numar RDC”. Este creat o singura data si este valabil pentru o viata intreaga. Numarul acopera o serie de activitati din Danemarca – inclusiv inregistrarea fiscala, plata salariilor si asigurarea de sanatate.
a) Daca incepeti primul loc de munca in Danemarca si nu aveti un numar CPR, vom aplica pentru acesta in numele dvs. Prin urmare, avem nevoie de urmatoarele documente de la dvs.:
-
- O copie a cartii de identitate (fata-verso) sau o copie a pasaportului
- Daca sunteti casatorit: Copie dupa certificatul de casatorie
- Daca aveti copii: o copie a certificatului (certificatelor) de nastere al(e) copilului dumneavoastra
b) Daca ati lucrat sau ati locuit anterior in Danemarca, cel mai probabil aveti deja un numar CPR. Va rugam sa ne furnizati numarul CPR curent.
Pasul 2: Asigurarea de sanatate
Daca lucrati in Danemarca, beneficiati de o asigurare de sanatate daneza din prima zi de munca in Danemarca. Primiti un card danez de asigurari de sanatate (asa-numitul “card pentru navetisti in strainatate”). Cu cardul danez de asigurari de sanatate, va puteti inregistra in orice moment si puteti solicita ajutor medical in Danemarca.
Pentru ca noi sa solicitam cardul dumneavoastra danez de asigurari de sanatate, avem nevoie de la dvs.:
– o procura semnata (o copie se anexează la contractul de munca)
– copie de pe contractul de munca semnat
Ce se intampla cand solicit E106 (asigurare de sanatate daneza)? Din motive legale, putem solicita dovada E106 pentru prima data dupa prima plata. Cand trimitem o cerere, autoritatile daneze au nevoie de pana la 8 saptamani pentru a emite un act de identitate E106. Veti primi dovada E106 prin e-mail.
Valabilitatea asigurarii de sanatate
La Viktech sunteti asigurat din prima zi de munca. Chiar daca nu ați primit dovada E106, puteti merge la un medic din Danemarca atata timp cat sunteti angajat de noi si aveti un numar CPR.
Daca primiti un nou contract de munca sau sunteti somer temporar, veti avea nevoie de un nou document E106 pentru fiecare loc de munca nou. Procedura este intotdeauna aceeasi: ne veti trimite o copie a contractului de munca actual, semnat si a procurii semnate, iar apoi vom putea solicita documentul dumneavoastra E106.